5 Rzeczy które lubię jesienią.

Tegoroczna jesień nie rozpieszcza nas jeśli chodzi o pogodę ale nawet pomiędzy deszczowymi dniami da się wyłapać odrobinę złocistych promieni. Zainspirowana dzisiejszym dniem powiem wam za co kocham naszą polską jesień i co cenię w niej najbardziej.


SPACERY
Złote, pomarańczowe liście opadające z drzew mają swój urok. Uwielbiam spacery, przechadzki po ogrodzie, parku, lesie... Zauważyłam też, że nic nie poprawia mojemu Szkrabowi tak apetytu jak aktywny wypoczynek pośród drzew. Grabnie liści i prace w ogrodzie mogą być niezłą frajdą dla małego ogrodnika.

SMAKOŁYKI
Uwielbiam orzechy które w tym roku wyjątkowo obrodziły. Zbieranie ich, łupanie sprawia mi wiele przyjemności i są zdrowym i smacznym zamiennikiem wszelkiej maści chipsów i przekąsek po które zdarza mi się sięgać. Nie pogardzę też winogronem, świeżymi pachnącymi jabłkami i gruszkami od których unosi się słodko, kwaśny zapach...


 GORĄCA HERBATA/KAKAO
Wraz z nadejściem chłodniejszych dni zamieniam zimne napoje, wodę oraz soki na gorące kakao lub herbatę. Do moich lubionych należą mieszanki EcoBlik oraz Top-Natura. Uwielbiam też wszystkie białe herbaty z dodatkiem suszonych owoców i zwykłą czarną z miodem i cytryną. Kakao to świetny dodatek do śniadania i tostów z dżemem.. omomo... czuję, że zgłodniałam ;-)



NASTRÓJ

Świeczki zapachowe goszczą w moim domu cały rok ale dopiero w sezonie jesienno-zimowym czuje w pełni ich klimat. Uwielbiam odpalać wszelkie ciężkie dymno-drzewne zapachy których unikałam latem. Tworzę kompozycje. Często robię też dekoracje z szyszek i jarzębiny. Wystarczy do tego słoik lub przezroczysty wazon w środek wkładamy to co akurat mamy pod ręką i gotowe.

ZUPA DYNIOWA/PIECZONA DYNIA
Jesień to także czas w którym jest łatwy dostęp do pysznej dyni którą uwielbiam zapiekać w piekarniku. Przyprawiam ją ziołami i kropię ostrą oliwą. Smakuje wybornie. Zjadam ją na ciepło jak i na zimno. Często w towarzystwie serka feta który rozkruszam po wierzchu. Dodaję również pomidorki koktajlowe. Jeśli jednak mam ochotę na cos bardziej rozgrzewającego przygotowuje sobie zupę krem z dyni. Dodaję gałkę muszkatołową i ostrą papryczkę. Wsypuję prażone pestki dyni i mam najlepszy obiad na świecie <3

xoxo

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz



SZABLON BY: PANNA VEJJS.